Atvērt pielāgoto vietnes teksta versiju

Atvērt teksta versiju

Intervija ar SIA "LNB Rehabilitācijas centrs" vadītāju Lilitu Kļaviņu. Vienkārši un sirsnīgi.

Aktualitātes

Intervija ar SIA "LNB Rehabilitācijas centrs" vadītāju Lilitu Kļaviņu. Vienkārši un sirsnīgi.
Foto: Lilita Kļaviņa

Intervija ar SIA „LNB Rehabilitācijas centrs” valdes priekšsēdētāju Lilitu Kļaviņu, personību, kuras dzīves mērķis ir palīdzēt cilvēkiem.

 

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs. Kas Jūs pamudināja sasaistīt savu dzīvi ar SIA „LNB Rehabilitācijas centrs”?

Viss mans darba mūžs ir saistīts ar sociālo darbu. Sāku no pašiem pamatiem - sociālo aprūpi, rehabilitāciju, tad virzījos uz sociālo darbu, un finālā apguvu iemaņas vadībā. Praktisko darba pieredzi apguvu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, sociālajā dienestā, bāriņtiesā un izglītības iestādē kā sociālais pedagogs.  Dzīves laikā esmu strādājusi ar dažādām klientu grupām, tajā skaitā ar personām ar invaliditāti.  Pamudinājumu nākt strādāt  SIA „LNB Rehabilitācijas centrs” uztvēru sev kā izaicinājumu ar mērķi apgūt praktisku pieredzi darbā ar personām, kurām ir redzes invaliditāte.

 

Ja būtu iespēja sākt savu profesionālo dzīvi no jauna, ko Jūs mainītu?

Neko nemainītu. Esmu gandarīta par to, ko daru un mīlu savu darbu, kā arī uzskatu, ka tas ir mans sirds darbs.

 

Kas ir sociālais rehabilitētājs?

Sociālais rehabilitētājs veicina klientu sociālo prasmju veidošanos, stimulē klientu interesi, vēlmi, prasmi un gribu patstāvīgi un pilnvērtīgi dzīvot, nodrošina klientu iesaistīšanos sociālo pakalpojumu izvēlē un saņemšanā, kā arī sociālās rehabilitācijas plāna sastādīšanā un realizācijā.

Kā pašlaik klājas sociālajiem rehabilitētājiem?

 Tas gan būtu jautājums pašiem sociālajiem rehabilitētājiem. Mans viedoklis ir sekojošs: šo profesiju apgūst cilvēki, kuriem šis darbs rada gandarījumu par savu ieguldījumu un līdz ar to piemīt augsta kapacitāte pārvarēt grūtības. Grūtības šajā jomā ir diezgan lielas, pastāv salīdzinoši zems atalgojums.

  

Vai kopumā Latvijā pietiek sociālie rehabilitētāji?

SIA „LNB Rehabilitācijas centrs” ir nokomplektētas visas darba vietas, tajā skaitā sociālo rehabilitētāju. Kā arī ir izveidota sadarbība ar mūsu iestādē praksi izgājušajiem un nu jau kvalifikāciju ieguvušajiem sociālajiem rehabilitētājiem. Mūsu iestādē aizpildīt vakanci nebūtu problēmas. Bet valstiskā līmenī šāda problēma vēl joprojām pastāv.

Vai ļoti augstas intensitātes apstākļos ir iespējas parādīt profesionalitāti un kvalitatīvi strādāt?

Uzskatu, ka īsti profesionāļi strādā kvalitatīvi jebkuros apstākļos. Savus darbiniekus uzskatu par profesionāļiem un ar bagātu darba pieredzi tieši šajā jomā. Radot pozitīvu klimatu iestādes kolektīvā, atbalstot vienam otru, pareizi sabalansējot darbu ar atpūtu, veiksmīgi var tikt pāri „izdegšanas” sindromam, kas arī ir lielākais klupšanas akmens darba kvalitātei.

 

Kādi jaunumi Jums ir SIA „LNB Rehabilitācijas centrs”? Vai Jums pašlaik ir kādi īpaši pakalpojuma piedāvājumi?

Iestādei ir izstrādātas divas jaunas programmas cilvēkiem ar redzes traucējumiem:

1. “Personas patstāvīgās funkcionēšanas iemaņu apguvei cilvēkiem ar redzes, garīga rakstura traucējumiem”;

2. “Sociālās funkcionēšanas pamatprasmju apguve lauku vidē”.

Ikdienā cenšamies piestrādāt pie alternatīviem nodarbību pasniegšanas veidiem. Daudz dodamies ārpus institūcijas un nodarbības vadām  izbraukumos.

 

Kā Jūs uzskatāt, kāda ir redzes invalīdu nostāja pret Jūsu rehabilitācijas centra pakalpojumu veidiem?

Līdz šim brīdim neesam saņēmuši ieteikumus vai pretenzijas no klientu puses par pakalpojumu veidiem. Šķērslis  ir pakalpojumu apjoms un termiņi.  Daudzi klienti vēlētos un viņiem būtu nepieciešams lielāka apjoma pakalpojums, bet normatīvie akti to diemžēl neparedz.

Kuri no Jūsu pakalpojumu veidiem ir vispieprasītākie?

Visi pakalpojumi ir pieprasīti un katram klientam tiek piedāvāts viņa vajadzībām atbilstošākais.

 

Kas Jūs iepriecina un kas apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Esmu optimiste un uz visu cenšos raudzīties cerīgi ar domu, ja kaut kā nav, tad drīz būs! Katram no mums ir jāiegulda daļa no sevis,  lai izmainītos kas globāli. Un nav nekādas jēgas no žēlošanās. Protams, ka gribas lielāku atbalstu finansējuma jomā, gribas, lai klientam pakalpojumi netiktu ierobežoti apjomā un laika  posmā, un viņš tos varētu saņemt tik, cik nepieciešams, nevis tik, cik nosaka LR normatīvie akti. Pie manis uzskaitītajām vēlmēm jau tiek strādāts sadarbībā ar Latvijas Neredzīgo biedrību un Labklājības ministriju.

 

Kādas izmaiņas LR likumdošanā Jūs vēlētos redzēt savā darba nozarē?

Jau minēju iepriekšējā jautājumā. Gribas, lai klientam pakalpojumi netiktu ierobežoti apjomā un laika posmā, un viņš tos varētu saņemt pēc nepieciešamības nevis pēc noteiktajiem normatīvajiem aktiem.

 

Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

Aktualitāte ir viennozīmīgi  jaunu telpu iegūšana Rīgas centram, kā arī atrast un izveidot filiāli Jēkabpilī.

 

Ko Jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā vēlētos sasniegt/izdarīt? Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Mērķi izvirzīti vairāki. Kā primārais ir ieviest inovatīvas darba metodes nodarbību vadīšanā, palielināt sniegto kursu apjomu uz programmām “pavadonis” un pavadonis asistents”, kā arī aprobēt izstrādātās jaunās programmas un ķerties pie jaunu izstrādes, lai paplašinātu šajā mainīgajā laikmetā piedāvājumu klāstu.

 

Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā un dzīvē kopumā?

Esmu iemācījusies piedot visu ar nosacījumu, ja pielaistās kļūdas cenšas neatkārtot.

 

Vai Jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?

Metodes īpašas nav, esmu ļoti elastīga izmaiņu jomā un spēju ātri reaģēt. Līdz ar to sarežģītas situācijas uztveru kā labu veidu apgūt jauno.

 

Kas Jūs pēdējā laikā ir pārsteidzis patīkami vai nepatīkami?

Nekad nekavējos nepatīkamos brīžos, tos aizstāju ar pozitīvajiem un lielās devās. Vienmēr gandarījumu man rada patiesie un jaukie vārdi, kurus mums dāvā mūsu klienti.

 

Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Lielākā motivācija ir spēja un iespēja palīdzēt citiem. Vārds „paldies” un smaids neko nemaksā, bet dara ļoti daudz!

 

Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Lielākā uzmanība veltīta darbinieku labsajūtai. Ja jutīsies labi mūsu kolektīvs, tad tas spēs sniegt klientiem vislabāko.

 

Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju turpmākajām dienām?

Pēc psiholoģiskas slodzes atpūtu rodu fiziskā darbā vai nedaudz sportojot.

 

Izstāstiet kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no Jūsu dzīves.

Smieklīgākais, ko atceros, ir laikam bijis tas, ka krievu tautības cilvēks, lasot paziņojumu klientiem latviešu valodā, vārdu „klients” interpretēja ar vārdu „Klintons”. Un, kad man tika jautāts: “Kad pie mums atbrauks Klintons?”, biju apmulsusi un neizpratnē.

 

Jūsu novēlējums mūsu lasītājiem.

Mīlēt tā, it kā neviens nebūtu apvainojis..
Strādāt tā, it kā nebūtu vajadzīga nauda..
Dejot tā, it kā neviens uz Jums neskatītos..
Dziedāt tā, it kā dziedātu sev..
Dzīvot tā, it kā dzīvotu paradīzē...

 

 

Paldies Jums par interviju.

Novēlam, lai viss iecerētais izdodas!

Interviju sagatavoja: Aija Sabale