Atvērt pielāgoto vietnes teksta versiju

Atvērt teksta versiju

Cēsu īrnieku sapulce ar apsaimniekotāju

Pakalpojumi / Žurnāls Rosme / Arhīvs / 2012 / Nr. 11 - 2012

Cēsu īrnieku sapulce ar apsaimniekotāju
Anita Zvirgzde

Kad LNB CV priekšsēdētājai Svetlanai Sproģei arvien vairāk sāka krāties cēsinieku sūdzības par SIA „LNB Cēsu MRU“ nekompetenci dzīvojamo māju pārvaldīšanā, viņa devās uz Cēsīm noskaidrot esošo stāvokli.

8. novembrī S. Sproģe kopā ar vēl septiņu cilvēku komandu Cēsīs tikās ar SIA „LNB Cēsu MRU“ vadītāju, darbiniekiem un viņu apsaimniekoto ēku iedzīvotājiem. Bija ieradušies ap 100 cilvēku, kuri gaidīja atbildes uz saviem jautājumiem. Tie vienkopus bija jau iepriekš izsūtīti gan SIA valdes priekšsēdētājam Egonam Zariņam, gan LNB CV valdes priekšsēdētājai S. Sproģei kopā ar vēstuli.

Cēsu dzīvojamo namu Kr. Valdemāra ielā 17 un Piebalgas ielā 11 iedzīvotāji savā vēstulē LNB CV priekšsēdētājai lūdza nodot šī ēkas Cēsu domes apsaimniekošanai. Kā pamatojums minēti vairāki iemesli, kurus vienā vārdā var apzīmēt kā informācijas trūkumu par namu apsaimniekotāja ikdienas darbu un pieņemtiem lēmumiem. Jo iedzīvotāji pārmeta, ka īrnieku īres maksa kaut kur mistiski pazūdot, ka bilancēs ievērojamas summas tiekot norakstītas šo māju uzturēšanai, bet reālā dzīvē nekas netiekot remontēts. Ka apkures izmaksas esot par augstām, jo uzlikts nepareizs apkures katls, bet no šīm maksām tiekot segti tukšie administratīvie korpusi un ražošanas telpas. „Tauta runā, ka summa, par kādu lielveikala (Globuss) īpašnieks tika pie zemes, ir rakstāma ar septiņiem cipariem,“ teikts vēstules turpinājumā, paužot neizpratni par to, kur palikusi nauda un kāpēc SIA darbinieku ģimenes locekļi, draugi un sadarbības partneri tiekot nodrošināti ar dzīvojamo platību un labām algām, bet īrniekiem esot uzlikta augsta īres maksa un nekustamā īpašuma nodoklis lielāks nekā pilsētā.

Vēl arī emocionāli pārmetumi izkanēja vēstulē, kas lika noprast, ka Cēsīs samilzuši lieli pārpratumu kalni un ka abas puses jau sen nespēj saprasties. Sapulcē apstiprinājās, ka iedzīvotāji informāciju gūst no baumām – ko teica kāds kaimiņš, ko dzirdējis kāds garāmejot. E. Zariņš atzina, ka iedzīvotāju sapulces netiekot organizētas, jo tajās nekas vairāk par personiskiem apvainojumiem neesot dzirdams. Bet likumos noteiktā kārtība no namu apsaimniekotāja puses tiekot ievērota un arī minētie nami tiekot uzturēti tādā kārtībā, cik to atļauj ienākumi no īres maksām. Par to liecināja E. Zariņa sniegtās atbildes uz septiņām lapām par veiktajiem remontdarbiem minētajos namos laika posmā no 1998. gada līdz 2011. gadam, kā arī atbildes uz vēstules jautājumiem.

Sapulcē piedalījās arī pats meistars, kurš gan mainot trubas ēkām, siltinot tās ziemai, gan veicot visus pārējos remontdarbus. Viņš bija īpaši sašutis par iedzīvotāju pārmetumiem, jo viņš no sirds darot savu darbu, un to tiešām netrūkstot. Viss tiekot padarīts laicīgi. Arī pārmetumi par lielveikalam it kā pārdoto zemi esot nepatiesas, jo tā nekad neesot piederējusi LNB. Tā teikt, tautā jau runā daudz, un tēma par it kā nozagtiem miljoniem vienmēr bijusi mīļa, par ko paklačoties. E. Zariņš sapulces dalībniekus aicināja nākt un uzdot viņam konkrētus jautājumus apmeklētāju pieņemšanas dienās (pirmdienās) vai rakstīt vēstules, lai baumas nekaitētu ikdienas darbam ne namu apsaimniekotājam, ne pašiem iedzīvotājiem. Ja reizēm kāda informācija netiekot laicīgi nodota cilvēkiem, Zariņš apsolīja šo informācijas plūsmu uzlabot.

8. novembra iedzīvotāju sapulcē katra puse bija gatavojusies kā nopietnai cīņai. Apvainojumi—pārmetumi. Uzbrukumi—argumenti. Sapulces vadītājs Māris Ceirulis, Liepājas Neredzīgo biedrības priekšsēdētājs un arī LNB Centrālās valdes loceklis, prasmīgi vadīja sarunas, uzsverot, lai jautājumi būtu precīzi un atbildes – tiešas. Tomēr sapulces noslēgumā iedzīvotāji palika neapmierināti. Tāpēc LNB CV valdes priekšsēdētāja S. Sproģe aicināja turpmāk informēt arī viņu par jautājumiem, kuri netiekot laikus risināti, lai LNB kā namu apsaimniekotāja dibinātājs un īpašnieks spētu pieņemt atbilstošu lēmumu par uzņēmuma SIA „LNB Cēsu MRU“ vadības spēju pietiekamā kvalitātē pildīt tai uzticētos pienākumus. „Vienīgi Cēsīs ir pretenzijas par īres maksas kārtības noteikšanu,“ sacīja S. Sproģe. „Tāpēc ierosinu vērsties ar iesniegumu pie apsaimniekotāja, bet atteikuma vai nesaprašanās gadījumā ar visiem dokumentiem nāciet uz LNB, un tad kopīgi risināsim problēmas.“ Daudziem sapulces dalībniekiem šāds ierosinājums bija pieņemams, bet dažiem vēl arvien likās, ka šādi nevarēs atrisināt iekrājušās problēmas.

„Nepieciešama saruna,“ sapulces noslēgumā atzina tās vadītājs M. Ceirulis. „Izvērtējiet katrs savu attieksmi un spēju konstruktīvi risināt problēmas, un strādāsim kopā!“

22. novembra LNB Centrālās valdes sēdē tika izstrādāti ieteikumi SIA „LNB Cēsu MRU“ darbības uzlabošanai, bet valdes priekšsēdētāja S. Sproģe apsolīja turpmāk personiski sekot līdzi minēto Cēsu namu iedzīvotāju sadarbībai ar namu apsaimniekotāju.