Atvērt pielāgoto vietnes teksta versiju

Atvērt teksta versiju

Strazdumuižas internātvidusskola-attīstības centrs vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem aicina: svinēsim 140. Gadadienu kopā!

Pakalpojumi / Žurnāls Rosme / Arhīvs / 2012 / Nr. 3 - 2012

Nodaļa — Aktuāla informācija

Strazdumuižas internātvidusskola-attīstības centrs vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem aicina: svinēsim 140. Gadadienu kopā!
Terēza Landra

Cien./god. Strazdumuižas internātvidusskolas absolventi un bijušie darbinieki! Par godu Strazdumuižas internātvidusskolas- attīstības centra vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem dibināšanas 140. gadadienai, kas tiks atzīmēta 2012. g. 2. un 3. maijā, aicinām Jūs piedalīties:

2. maijā
9.30—15.00
Atvērto durvju dienā Strazdumuižas internātvidusskolā-attīstības centrā vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem, kuras ietvaros būs iespējams:
— vērot vājredzīgu un neredzīgu bērnu mācību procesu;
— vērot un piedalīties radošajās darbnīcās (mūzika, keramika, vizuālā māksla);
— iepazīties ar speciālajiem mācību materiāliem un tehnoloģijām;
— iepazīties ar Braila un reljefo materiālu sagatavošanas tehnoloģijām.

Visiem interesentiem būs iespēja aplūkot skolas infrastruktūras inovācijas, iepazīties ar jaunākajiem tehnoloģiju sasniegumiem, apmeklēt atklātās stundas, kā arī iepazīties ar mūsdienās izmantotiem mācību materiāliem un interaktīvām palīgierīcēm (detalizētu aprakstu sk. Zemāk — virsraksts Ko interesantu mums piedāvā skola).

3. maija
13.00—15.30
Svinīgā pasākumā par godu Strazdumuižas internātvidusskolas-attisības centra vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem pastāvēšanas 140. gadadienai.

15.30
Darbinieku tikšanās (konferenču zālē — 3. stāvā), absolventu salidojums un balle.

Ko interesantu mums piedāvā skola
Mācību un atpūtas vide skolā atbilstoša visām prasībām, kas var tikt izvirzītas izglītības iestādēm, kurās izglītību iegūst izglītojamie ar speciālām vajadzībām.

Īpaši vides pielāgojumi veikti gan skolas, gan arī internāta ēkās, padarot tās par modernu un ērtu vidi ne tikai bērnu izglītošanai, bet arī viņu sadzīvei un atputai.

Skolas ēkā veikti šādi vides pielāgojumi:
— tehniskās ierīces skolēnu ar kustību traucējumiem mobilitātes nodrošināšanai (visos skolas ēkas stāvos iespējams nokļūt ar liftu);

— iekārtotas rampas — ratiņkrēsla uzbrauktuves pie skolas ieejas un ēkas iekštelpās;

— klašu telpas iekārtotas, ņemot vērā izglītojamo vajadzību specifikas (piem., C līmeņa (skolēni ar smagiem kompleksiem traucējumiem) klašu telpās iekārtoti atpūtas stūrīši un tās aprīkotas ar īpašiem mācību un socializāciju stimulējošiem/attīstošiem līdzekļiem);

— iekārtots moderns redzes attīstības un izpētes kabinets, kur, veicot bērna funkcionālās redzes izpēti, sniedzam informāciju par bērna redzes izmantošanas īpatnībām un nepieciešamajiem mācību procesa pielāgojumiem, kā arī tehniskajiem palīglīdzekļiem;

— izveidotas multisensorās telpas (Melnā un Baltā istaba) vājredzīgiem un neredzīgiem audzēkņiem ar kompleksiem traucējumiem;

— iekārtota klusā istaba, kurā skolēnam nepieciešamības gadījumā (stress, pēkšņs nervu uzbudinājums, nemiers utt.) iespējams pabūt vienam, atpūsties, relaksēties;

— veikti visi nepieciešamie pielāgojumi, lai sporta stundās un ārpusstundu sporta nodarbībās varētu piedalīties visi skolas skolēni, neatkarīgi no viņu fiziskā stāvokļa problēmu rakstura;

— īpaši trafareti — iekštelpu vides orientieri (skolas plāns un stāvu plāni taktilā formātā, kabinetu numerācija un taktilais noformējums), kas atvieglo neredzīgo skolēnu ikdienas orientāciju un mobilitāti, kā arī stimulē telpiskās domāšanas attīstību un taktilās grafikas «lasīšanas» prasmes;

— fizisko aktivitāšu telpa pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem, kurā var veicināt kustību koordinācijas, sensoro sajūtu, telpisko un apkārtējās pasaules priekšstatu attīstību;

— telpa orientēšanās un mobilitātes, sociālo iemaņu apguvei un pilnveidei.

Savukārt, internāta ēkā veikti šādi vides pielāgojumi:
— īpaši trafareti iekštelpu vides orientieri (internāta plāns un stāvu plāni taktilā formātā, telpu numerācija un taktilais noformējums), kas atvieglo neredzīgo skolēnu ikdienas orientāciju un mobilitāti, kā arī stimulē telpiskās domāšanas attīstību un taktilās grafikas «lasīšanas» prasmes;

— rampas skolēnu ar kustību traucējumiem mobilitātes nodrošināšanai;

— skolā ir mobīla palīgierīce bērnu ar kustību traucējumiem pacelšanai un pārvietošanai.

— veikti visi nepieciešamie pielāgojumi, lai atvieglotu personiskās higiēnas pasākumu veikšanu skolēniem ar dažādiem traucējumiem (ierīkotas dušas un tualetes telpas, kas pielāgotas cilvēkiem ratiņkrēslos; dušas telpās izvietots pretslīdēšanas grīdas klājums, ūdens krāni izvietoti cilvēkiem ratiņkrēslā aizsniedzamā vietā un augstumā utt.).