Atvērt pielāgoto vietnes teksta versiju

Atvērt teksta versiju

Juglā uzstādīts pirmais bankomāts neredzīgajiem

Pakalpojumi / Žurnāls Rosme / Arhīvs / 2012 / Nr. 8 - 2012

Juglā uzstādīts pirmais bankomāts neredzīgajiem
www.diena.lv

Rīgā, Brīvības gatvē 432, sācis strādāt pirmais bankomāts, kas īpaši aprīkots, lai to varētu ērtāk lietot cilvēki ar redzes traucējumiem. Bankomātu ierīkojusi Swedbank, konsultējoties ar Latvijas Neredzīgo biedrību (LNB). Tuvākajā laikā šādi Swedbank bankomāti sāks darbu arī Cēsīs, Valmierā un Rēzeknē, portālu Diena.lv informēja banka.

Uz šiem bankomātiem ir izvietotas pogas Braila rakstā, kā arī uzstādīta audio programma, kas balsī nolasa klientam visas veicamās darbības. Lai programma darbotos, klientam ir jāievieto audio austiņas — der jebkuras, kuras lieto datoram. Austiņas šādu bankomātu lietošanai būs pieejamas arī Swedbank fi liālēs, pie kurām šie bankomāti izvietoti.

Swedbank plāno jau tuvākajās nedēļās aprīkot vēl četrus bankomātus neredzīgu cilvēku lietošanas ērtībai: Rīgā, filiāle Centrs, kas atrodas Kaļķu ielā 26 (bankomāts no Vaļņu ielas puses), Cēsīs, fi liālē Cēsis, Uzvaras ielā 12, Valmierā, fi liālē Valmiera, kas atrodas Rīgas ielā 15, un Rēzeknē, Rēzeknes fi liālē, kas atrodas 18. novembra ielā 16.

«Cik man zināms, Swedbank ir pirmā banka Latvijā, kas ir sākusi ieviest runājošos bankomātus. Tā ir visnotaļ apsveicama iniciatīva, jo dod neredzīgam cilvēkam vēl vienu iespēju izmantot mūsdienu tehnoloģijas, lai būtu neatkarīgāks no citu cilvēku palīdzības. Tiem, kas ikdienā pieraduši ar visu tikt galā paši, nemaz nevar ienākt prātā, cik patīkama ir sajūta, kad tev tiek dota iespēja paveikt to, kas līdz šim nebija izdarāms. Iesaku pamēģināt ikvienam, kam ir interese par jaunajām tehnoloģijām. Lai baudītu jaunieveduma priekšrocības, nav obligāti jābūt pilnīgi neredzīgam. Automāts pasaka to, kas redzams uz ekrāna, visai tīkamā, nesteidzīgā balsī un izdara to skaidrā, nepārprotamā dikcijā. Audio informācija varētu palīdzēt daudziem, kuri nevar pavisam droši paļauties tikai uz savu redzi,» sacīja LNB priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Locāns.

«Šajā projektā ļoti cieši sadarbojāmies ar LNB, lai, atbildot uz klientu vēlmēm, izstrādātu vislabāko risinājumu. Sagatavojām arī instrukciju bankomāta lietošanai, kā arī veicām lietošanas testus. Ceram, ka speciāli aprīkotie bankomāti būs noderīgs atbalsts mūsu klientu ērtai fi nanšu ikdienai,» saka Swedbank valdes loceklis un Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Ģirts Bērziņš.