Atvērt pielāgoto vietnes teksta versiju

Atvērt teksta versiju

"Kustinācija" - būt aktīvam ik dienu! (Pieejami vingrojumi Braila rakstā un audio formātā)

PakalpojumiŽurnāls RosmeJaunumi

"Kustinācija" - būt aktīvam ik dienu! (Pieejami vingrojumi Braila rakstā un audio formātā)
Ar sabiedrības informēšanas kampaņu "Kustinācija" Veselības ministrija plāno aktīvi iekustināt iedzīvotājus visā Latvijā, tādējādi veicinot kustīgu dzīvesveidu kā vērtību un palielinot regulāru fizisku aktivitāšu veikšanu ikdienā. Sadarbībā ar Latvijas Neredzīgo biedrības Izdevniecības nodaļu un žurnālu "ROSME" ir sagatavoti informatīvie materiāli - vingrojumu komplekti Braila rakstā un audio formātā.

Pieejami divu veidu informatīvie materiāli "Vingrojumi līdzsvara un spēka attīstīšanai vecuma grupā 64+" un "Vingrojumi visam ķermenim visām vecuma grupām". Vingrojumus izstrādāja kampaņas “Kustinācija” eksperti: treneris Viktors Lācis, fizioterapeits Mareks Osovskis un sporta ārste Sandra Rozenštoka.

Kad ir iespēja, dodies pastaigā, pakāpeniski palielinot soļu skaitu. Ja ārā ir nejauks laiks, vari kustēties arī mājās, piemēram, veikt pietupienus, stiprināt vēdera presi, izstaipīties. Veido jaunus kustību paradumus, piemēram, sāc dienu moži – ar rīta vingrošanu.

Pirms vingrojumiem vienmēr ieteicams iesildīties, kā arī ievērot pareizu vingrojumu secību, tehniku un elpošanu. Iesildāmies, 7 līdz 10 minūtes ātri soļojot vai lēni skrienot. Katru vingrojumu veic 12 reizes, taču ar laiku vingrojumu veikšanas skaitu var palielināt līdz 24 reizēm.  Pirms vingrojumu veikšanas, izvērtējiet savas fiziskās spējas. Veicot vingrojumu, sekojiet līdzi, lai kustība neradītu diskomfortu. Kustības rezultātā ķermenis sajutīs slodzi, taču aktivitātei nevajadzētu radīt aizdusu vai sāpes. Pēc vingrojumu izpildes jāvelta 7 līdz 10 minūtes, lai atsildītos un izstaipītu muskuļus.

Aicinām sekot līdzi, lai bērni izkustētos vismaz vienu stundu katru dienu. Pieaugušajiem vēlams kustēties vismaz 30 minūtes piecas reizes nedēļā.

Senioru vecumā ieteicams izkustēties vismaz 30 minūtes 5 reizes nedēļā. Pirms vingrojumiem vienmēr izvērtējiet savas fiziskās spējas un pašsajūtu. Iesākumā ieteicams iesildīties, soļojot 7 līdz 10 minūtes. Vingrojumi izpildāmi mājās, katru no tiem atkārtojot 6 līdz 12 reizes, pakāpeniski palielinot reižu skaitu. Sekojiet līdzi, lai kustība nerādītu diskomfortu. Ja nepieciešams, kā atbalstu izmantojiet krēslu vai galdu. Kustības rezultātā ķermenis izjutīs slodzi, taču aktivitātei nevajadzētu radīt aizdusu vai sāpes. Vingrojumi jāizpilda, neaizturot elpu. Ja šaubāties, vai jūsu veselības stāvoklis atļauj vingrot, ieteicams konsultēties ar ārstu. Vingrojumi jāizpilda iespēju robežās. Aktivitāšu noslēgumā jāvelta 7 līdz 10 minūtes, lai izstaipītos.

Vingrojumu komplektu (Divu veidu: Visām vecuma grupām un/vai senioriem 64+): var saņemt Latvijas Neredzīgo biedrības Izdevniecības nodaļā (žurnāla "Rosme" redakcijā) - Rīgā, Braila ielā 3, 2. stāvā. Tas šobrīd ir ceļā un būs pieejams: LNB Teritoriālajās organizācijās un LNB Rehabilitācijas centros, bet individuālai saņemšanai lūdzu rakstiet uz rosme@lnbiedriba.lv norādot arī savu pasta adresi - tie tiks jums nosūtīti uz norādīto adresi.

Veselības ministrijas kampaņa “Kustinācija” tiek veikta ESF projekta „Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” (Identifikācijas Nr.9.2.4.1/16/I/001) ietvaros, pamatojoties uz Pakalpojuma līgumu par sabiedrības informēšanas kampaņas “Fiziskās aktivitātes veicināšana” radošā risinājuma izstrādi, realizāciju un publicitāti (Iepirkuma identifikācijas Nr.VM 2017/19/ESF.)

Audioieraksts "Vingrinājumi visam ķermenim visām vecuma grupām"

Audioieraksts "Vingrinājumi vecuma grupai 64+"