Seminārs muzeju pedagogiem «Kā saprast citādo?»
2015. gada 8. jūnijā Mākslas muzejā «Rīgas Birža» norisinājās informatīvs seminārs muzejpedagogiem «Kā saprast citādo», kurā bija iespēja iepazīties ar darba metodēm un mācību paņēmieniem, kādi nepieciešami, vadot nodarbības cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Starptautiskās konferences (02.04.2015.) «Iekļaujoša izglītība — ceļš uz iekļaujošu sabiedrību» manifestā sacīts:
«Apzinoties, cik svarīgs Latvijai ir katrs pilsonis, ir pēdējais laiks uzsākt atbildīgu, savlaicīgu un mērķtiecīgi virzītu rīcības kopumu bērnu un jauniešu ar īpašām vajadzībām fiziskas un psihiskas veselības un labklājības atbalstam, kā arī radīt iespējas izglītoties atbilstoši viņu daudzveidīgajām vajadzībām.»
Viena no potenciālajām tikšanās vietām, kas nes sociālo un kultūras atbildību, ir muzeji. Kā nojaukt saskarsmes barjeras dažādu sociālo grupu starpā? Kā padarīt muzeju par tikšanās vietu? Kā izstrādāt iekļaujošas izglītības programmu?
Uz šiem jautājumiem atbildes deva fonda «Nāc līdzās!» vadītāja Sarma Freiberga un fonda uzaicinātās pedagoģes, kuru prakse ilgus gadus tiek vadīta darbā ar bērniem ar īpašām vajadzībām. Darba gaitā auditorija tika iepazīstināta ar darba metodēm, prakses specifiku un mācību paņēmieniem, kādi nepieciešami, vadot nodarbības vājdzirdīgajiem un nedzirdīgajiem, vājredzīgajiem un neredzīgajiem, kā arī ar bērniem, kuriem ir dažādi garīgās attīstības traucējumi.
Seminārs «Kā saprast citādo» ir pirmais solis muzejpedagogu izglītošanā darbā ar cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un sadarbībā, kas, domājams, ilgtermiņā ieviesīs jaunas izglītības darba tradīcijas Latvijas muzeju praksē.
Seminārā par to, ko rādīt vājredzīgiem un neredzīgiem apmeklētājiem muzejā, stāstīja Terēza Landra, Strazdumuižas internātvidusskolas neredzīgiem un vājredzīgiem bērniem skolotāja, kura stāstīja par to, kā vizuālā uztvere mainās vājredzības gadījumā, par neredzīgu cilvēku uztveres grūtībām, kā arī par to, kā ārzemēs muzeji strādā ar konkrēto mērķauditoriju. Un skolotāja Baiba Pika prezentēja praktisko darbu, dažas galvenās mācību metodes un principus ar neredzīgiem un vājredzīgiem skolēniem.